Thursday, February 5, 2009

CIKOLATALI GÜL KEK ,PERDE PILAV; EZO GELIN CORBA

ETLI NOHUT YEMEYI
malzeme: haslanmis nohut
1tane yesil biber
3 tane kabugu soyulmus domates
1 tane sogan
1 dis sarimsak
siviyag
tuz ,karabiber,
1 kasik domates salcasi
Nohutlari usaktan getirdim .
Düdüklü tencerede hasladim


EZO GELIN CORBA
malzeme :1cay bardak pirinc
1 cay bardak mercimek 1 cay bardak bulgur
2 kasik un
1 orta boy sogan
nane
kirmizi pulbiber
kara biber
tuz
2 tatli kasik knor
kasik bibiber salcasi
1kasik domates salcasi
yarim limon


ERIK LI KEKIM
Malzeme:200 gram un
125 gram margarin
125 garam seker
1 tane vanilya sekeri
1 kabartma tozu
3 tane yumurta
yarimlimon suyu
cimcik tuz .
1 kasik kakoo
Iyice mikserlen cirp ve ikiye bül .
Birtarafa 1 kasik kakoo ile karistir.
Üzerin deki erikleri konserve kullandim .
Tazesini bulursaniz ikiye bölüp cekirdeyini cikartin .
Üzerlerine seker serpistirip biraz bekletin veya pudra sekeride kulanila bilinir.
Ben hamuru 2 ye böldüm ve 1kasik kakoo ile cirptim .
Tepside kasik yardimi ile karistirdim ,üzerine erikleri dösedim .
Badem kiriklari döktüm .



CIKOLATALI GÜL KEK
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
yarım su bardağı süt
yarım veya bir su bardağı hindistan cevizi
2,5 su bardağı un
yarım veya bir su bardağı damla çikolata
1 paket kabartma tozu
yarimlimon suyu
üzerine pudra sekeri


PERDE PILAV

ICICIN : 3,5 su bardak pirinc
1 bütün tavuk
1 corba kasik tereyag
1su bardak badem
tavuk suyu
tuz
yeni baharad
2 dis sarimsak
kara biber
HAMURU ICIN : 2 tane yumurta
3 kasik yogurt
yarim cay bardak sivi yag
yarim cay kasik kabartma tozu
tuz
alabildiyi kadar un
Yapilisi tere yagda pirinc ve bademler kavrulur.
baharatlar konup tavuk suyunu ilave et .
Ocagin atesini kisip dinlensin. Tavuk etlerini did.
Pismis pilavin üzerine tavuklari ilave edip hafifcene karistir.
Hamurunu yugurup merdane yardimiylan ac.
Tepsinizi margarin sürüp badem ler döseyin.actiginiz hamuru tepsiye düzeltin .
Pilavi icine döküp düzeltin .Kenarlara tasan hamur lari pilavin üzerine kapatin .
Firina 175 derecede nar gigi olanakadar pisirin .
AFIYET OLSUN nefis bir pilav .



No comments:

Post a Comment