Sunday, July 12, 2009

pizza tarifi


TON BALIKLI PIZZA
malzeme

  • yarim su kardak aycicek yagi
  • 1 kilo un
  • 1 tatli lasik tuz
  • 1 tane maya
  • illik süt
  • 1 tatli kasigi seker

sosu icin

  • 2 cay kasik kekik
  • 3 dis sarimsak
  • 1 tane sogan
  • yarim cay bardak aycicek yagi
  • tuz
  • 2 -3 sap maydanoz
  • 1 kutu sivi salca (200 gram )
  • 1 tatli kasik biber salcasi (ve ya aci istemiyorsaniz domates salcasi )
  • yarin su bardagi su

üzeri cicin

  • rendelenmis kasar peyniri

yapilisi

  • ilk önce derin bir kabin icinde hamurumu yugurdum .
  • Sütdünü yavas yavas ilave ederek yugurdum yumusak bir hamur olmali
  • Hamurun üzerini kapatip yarim saat kadar dinlensin
  • Sosu icin mutfak robotuna sarimsagi, maydanozu ,salcayi tuzu, yagi ,sogani 5-6 bölüp koyun.diyer malzemeleride katip.
  • Mutfak robotunuda iyice sos kivamina gelinceye kadar calistirin.
  • Hamuru nuzu 3 tane beze edin firin tepsimin üzerine firin kegidi kullandim.
  • Kegidin üzerine siviyag damlattim ve hamuru elimlen iyice actim tepsinin büyüklügünde .
  • Kepceylen 2 kepce sostsn tepsinin üzeri ne döküp her tarafina kasiklan düzeltdim.
  • Kasarini da esit sekilde serpistirdim.
  • Enson ton baligini hertarafina esit sekilde dagittim .
  • Firini önceden isittim175 derecede pisirdim .
  • Ben bu tari yillardir yaparim cok lezletli sosu cok önemli .
  • Birde kasarinin balik,mantar istediginiz herseyin altina koyun kasari daha nefis bir görüntü lezletini anlatmakla olmaz deneyince göreceksiniz.
  • Butarifi esim 13 sene önce pizza cida calisti oradan


No comments:

Post a Comment