Tuesday, June 1, 2010

ZEBRA KEK - Değişik bir tarif le hazirladim bu keki

Zebra kek
Ben daha öncede de hazirladim zebra kek bu tarif baska almanlarin bir pasta kek kitabindan aldim.

Malzeme
  • 5 tane yumurta
  • 250 gram toz seker
  • 1 pk vanilya sekeri
  • 1 pk kabartma tozu
  • 125 ml ilik su
  • 250 ml ay cicek yagi
  • 375 gram un
  • 3 yemek kasik kakao

hazirlanisi

  • Yumurtalarin sarisini ayirin.
  • Yumurtanin sarisi ile seker ve vanilya sekerini kirem haline gelindeyinceye kadar cirpin.
  • Su ve yagida katip devam cirpin.
  • Un ve kabartma tozunuda ilave edip devam cirpin.
  • Yumurtanin beyazini baska bir kabin icinde iyice cirpin beyaz bir köpük oluncaya kadar ve kivamin icine ilave edip devam cirpin.
  • Hamuru 2 ye bölün ve 3 kasik kakaoyu bir tarafa karistirin.
  • Ben kelebce li kalip kullandim.
  • Yaglayin kalibinizi.
  • 2 yemek kasik kakaoludan 2 yemek kasik sade hamurdan 2 kasik kakao diye sirayla devam kalibin icine tam orta yerine üst ,üstte hamur biten deyince devam edin.
  • 180 derecede 50-55 dakika kadar pisirme süresi .

No comments:

Post a Comment