Saturday, April 4, 2009

hamur isler ve tatlilar

karidas Kizarmasi
Uzun sis kürdanlara takip üzerlerine hafif tuz
Teflon tavaya yag koyup yag kizinca karidesleri kizartiniz
Yaninda istediginiz bir salata kulana bilirsiniz.
Ben misirli domates solatasi kullandim

MISIRLI DOMATES SALATASI

  • 1 tane sogan
  • 4 tane domates
  • 1 tane zalatalik(kabunu soydum)
  • maydanoz
  • Yarim su bardak misir( ben konserve kullandim)
  • 5 kasik zeytin yag
  • tuz yarim
  • limon suyu
KECI PACASI TATLISI

Malzemeler
  • 2 yumurta
  • 1 çay b.toz şeker
  • Yarım çay b.sıvıyağ
  • 1 çay b.yoğurt
  • 1 p.vanilya
  • 1 p.kabartma tozu
  • aldigi kadar un
  • Kızartmak için: sivi yag

Hazırlanışı :

  • Karıştırma kabına 2 adet yumurtayı kırın.
  • Üzerine 1 çay badağı toz şeker ilave edin ve karıştırın.
  • Daha sonra üzerine 1 çay bardağı yoğurt
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ 1 paket vanilya
  • paket kabartma tozu
  • Daha sonra karışıma alaldiği kadar un ilave edin ve kulak memesi kıvamında bir hamru hazırlayıp yoğurun.
  • Hamuru merdane ile açın. ve altaki resimdeki gibi kesin
  • kizgin yagda kizartin.
  • Servis tabağına tatlıyı alın ve üzerine pudra şekeri seripip servis edin.
  • Bu tarifi OKTAY USTADAN aldim YESIL ELMA dan .
  • Alir almaz hemen denedim NEFIS kizlarm cok beyendi .
  • Deneyince bana hak vereceksiniz .
    AFIYET BAL SEKER OLSUN


PATESLI KEK KASARLI
Malzemeler
...

  • 3 yumurta
  • 1 bardak yogurt
  • 1 bardak sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 tane orta boy patates
  • 1 cay kasik tuz
  • aldigikadar un
  • (kek kivamin da olacak)
  • yarim bardak rendelenmis kasar

Yapılışı....
Patatesleri soyup haşlıyoruz ve küçük küçük doğruyoruz.
Bir kapta süt yumurta sıvı yağı çırpıyoruz.
yavas yavas unla kabartma tozunuda ekleyip çırpıyoruz patatesleri ve tuzunu ekliyoruz karıştırıyoruz kıvamı kek hamuru ğibi olacak patatesler ezilmiycek yağlanmış tepsiye döküp pisiriyoruz .Afiyetler olsun...


ZEYTİNYAĞLI AYŞE KADIN FASULYE

Malzeme :

  • 1 kg. fasulye
  • 2 adet soğan
  • 2 dis sarimsak
  • 2 adet domates
  • 1 k1sik aci biber salcasi
  • Yarım bardak zeytinyağı
  • Tuz.

Yapılışı:

  • Fasulyelerin kılçıklarını keserek çıkarınız.
  • 4 de bölüp yıkayınız.
  • Bir tencereye yağı, kıyılmış soğanı koyup hafif­çe öldürünü
  • salcayida ilave ederizFasulyeleri koyup kapağını kapatıp hafifçe börttürünüz. Soyulmuş ve fındık büyüklüğünde doğ­ranmış domatesi ve sarimsagi 4 -5 bölüp koyup onunla da domatesler ölünceye kadar karistirilir pişiriniz. Kâfi miktar su, koyup harlı ateşte pişiriniz.

No comments:

Post a Comment