Saturday, June 6, 2009

Amerikaner ,Hindistan cevizli makronen ,Hashasli


AMERICANER
malzeme 10 -11 tane icin

  • 50 gram margarin
  • 100 gram seker
  • 2 tane yumurta sarisi
  • 1 tane yumurta beyazi
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 1 limonun kabugu rendele
  • pk yarisi kabartma tozu
  • 325 gram un
  • 175 gram süt

yapilisi

  • Malzemeleri bir derin kaba katip iyice elinizle yogurun.
  • Ben yugurduktan sonra 2 dakika kadar mikserle cirptim.
  • Cok yumusak bir hamur.
  • Tepsiye 1 yemek kasik kayup kasigi suya batirip ,batirip kenarlarini uctan ortasina dogru kasikla düzeltin.
  • firin ayari 180 de isitilmis firinda 15 dakika

üzerinin gustu

  • 250 gram pudra sekeri
  • yarim limon suyu
  • 3 yemek kasik su kasiklan iyice karistirin .

Firindan cikan sogumus Amerikanerlerin üzerine kasikla istediginiz sekilde süsleyin .Ben cirpmis odugum pudra sekerli karisimi 2 ye büldüm birinin üzerine 1 yemek kasik nane surubu ekledim .Ben ilk defa yaptim .Cok beyendik .Kizim tarifi bir alman tarifinden almis .Kizimla beraber hazirladik.



HINDISTAN CEVIZLI MAKRONEN

malzeme
  • 250 gram hindistan cevizi rendelenmis
  • 3 yumurta beyazi
  • 150 gram seker
  • 1 cay kasik kabartma tozu
  • 1 yemek kasik un
  • altlari icin goflet

yapilisi

  • Mikserlen yumurtanin beyezini icine 1 yemek kasik seker ekleyip iyice cirpin .
  • Üzerine diyer malzemeleri ekleyip elinizlen yugurun .
  • Ben altlarina ince citir goflet koydum
  • Olmasada goflet olur Ben iki tariflik hazirladim 1 saat icinde bitti nefis
  • Firin ayari170 derece de üzerleri pembelesen deyince bekletin.

AFIYET OLSUN



HASHASLI RULO
malzeme
  • 150 gram süzme yagsiz yogurt(Magerguark)
  • 75 gram seker
  • 1 tane yumurta
  • 1 cimcik tuz
  • 6 yemek kasik sivi yag
  • 250 gram un
  • 2 tatli kasik kabartma tozu

ici icin

  • 125 bram sürtülmüs hashas
  • 100 ml süt
  • 50 gram seker
  • 25 gram margarin
  • 1 cay kasik limon rendesi

üzerine

  • 1 yumurta sarisi
  • 2 yemek kasik süt

yaiplisi

  • Ogurdu ,sekeri,yumurta ve tuzu kasistirin.
  • Yagi katin unu ve kabartma tozunuda ekleyin icineyugurun
  • hashasi ,süt,seker ve limon kabugunu tellen cirpip 20 dakika dinlensin.
  • 30 sasantim lik pasta kalibini kullandim dikdörtken kalib.Hamiru acip icine hashasi kasik yardimiylan her tarafina sürdüm.Rulo yapip kalibin icine koydum .
  • Üzerine yumurta sarisi ile sütü karistirip sürüp
  • Üzerine badem ,ceviz de koyabilirsiniz.
  • Firina180 derecede30 -40 dakika

AFIYET OLSUN

No comments:

Post a Comment