Friday, June 19, 2009

KEK TARifi

KURU MEYVELI KEK

malzeme

  • 4 tane yumurta
  • 2 bardak seker
  • 1,5 bardak taze sikilmis portakal suyu
  • potakal kabugu rendesi
  • 1,5 bardak aycicek yagi
  • 4 yemek kasik hashas
  • 3 tane kabartma tozu
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 3 su bardak un
  • 1 cay bardak kurutulmus kiraz cok yumusak



üzerine

  • urutulmus yumusak kiraz
  • kirmizi jel
yapilisi

  • Yumurta ve sekeri mikserlen cirpip diyer malzemeleride ekledim iyice cirptim.Tepsiye kegit koyup hamuru üzerine döktü .
  • Kirazlar üzerine dizdim.
  • Firina 170 derecede pisirdim.
  • Soguyunca üzerine fisneleri yeniden dizdim.Kirmizi renkde jel hazirlayip kepceylen hertarafina döktüm. Butarifi http://balbocukleri.blogspot.com/ dan aldim arkadasima tesekkürler


  • Biz cok beyendik nefis bir kek .


  • Ben firin tepsisine yaptigim icin 2 misli malzeme kullandim siz isterseniz bu malzemenin yarisiyla daha kücük tepsi kullana bilirsiniz.



MEYVALI KEK


malzeme

  • 3 bardak un
  • 2 bardak seker
  • 1 bardak asitli maden suyu
  • yarim cay bardagi cikolata kiriklari
  • 1 bardak aycicek yagi
  • 4 tane yumurta
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya sekeri
  • 1 doze mandalina konsevesi
  • 7 tane yeni dünya taze meyve



üzerine

  • meyvanin artanini kullandim
  • kirmizi jel
  • yesil jel


Üzerine

cikolata kiriklari

yapilisi

  • Seker, yumurta ve yagi mikselen cirpin.
  • Diyer malzemeleride ekleyip iyice cirpin .
  • Üzerine yeni dünyanin cecirdegini ve kabugunu cikarip ortasindan 4 de böldüm .
  • Hamurun üzerine dizdim .
  • Kalanini kek firindan cikinca üzerine mandalina ve yeni dünyalari üzerine koyarken bizaz daha kücük dilimlere büldüm.
  • Jelini 2 jeli karistirdim kivili jel len cilikli jeli üzerlerinde nekadar su katilmasi ni yaziyor tarifine bakarak hazirladim.
  • Meyvelerin üzerlerine jel ve cikolata kiriklari .
  • Bu tarifi internetten Almanlarin kek ler bölümünden aldim .
  • Cok güzel ve sünger gibi bir kek AFIYET BAL OLSUN

No comments:

Post a Comment