Saturday, September 19, 2009

tatli tarifleri


HINDISTAN VEVIZLI TATLI
malzeme

  • 1 yumurta
  • 1 tane kabartma tozu
  • 1 çay bardak sıvıyag
  • 1 çay bardak süt
  • 1 fiske tuz
  • alabildiği kadar un
  • 1 tatlil kasik seker

iç harcı için:1 su bardak hindistan cevizi
Serbeti için:3,5 su b. su 3,5 su b. tozşeker yarım limon
Hazırlanışı

  • İlk önce şerbet malzemelerini kaynatıp sogumaya bırakın.
  • Malzemeleri derin bir kaba alıp karıştırın ve muşak bir hamur olacak.
  • Daha sonra azar azar un ilave edilir.
  • Hazırlanan hamur 3 tane bezeye bölünür.
  • Bezeler nisastalanir ve üst üste konunup merdaneyle acilir .
  • Actiginiz hamurun her tarafina hindistan cevizi dökün.
  • Bir ucun dan baslayarak rulo yapilir .
  • 30 tane kücük parmagin kalinliginda kesin
  • Üzerine eritilmiştereyagı sürülerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir.
  • Pişen tatlı fırından çıkan tatlı sıcak şerbet soguk

MIDYE TATLISI
Daha önce vermistim yukaridaki hindistan cevizi tatlinin ayni tarif.
Ben bayram icin hindistan cevizliyi bugün ilkkez denedim harika oldu cok lezletli deyisik bir bayram tatlisi
HASHASLI REVANE
malzeme
  • 4 tane yumurta
  • 1 su bardak yogurt
  • 1 su bardak süt
  • 500 gram irmik
  • 1 su bardak seker
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 1 tane kabartma tozu
  • 1 cay bardak siyah hashas
  • 4 yemek kasik un

serbeti icin 4 su bardak su ,4 su bardak seker,yarim limon

hazirlanisi

  • Yumurta ve seker cirpin .
  • Yogurdu,sütü,vanilya sekeri,hashasi,unu,kabartma tozzu ve irmikyi de ekleyi iyice miksele cirpin.
  • Firin tepsinizi yaglayin ve un layin .
  • Cirptiginiz hamuru tepsiye döküp 175 derece firinda üzeri kizaran deyince piririn.
  • Serbetini önceden hazirlayin .
  • Tatli firindan cikinca serbetiniz soguk olsun üzertine sebeti döküp soguyunca dilimlere bölün.


BELIS TATLISI
merak edenlere daha önce tarifi verdim hazir baklavalik yufkayla yapiyorum.
Bu bir yunanli tatlisidir yaninda dondurmayla servis yapilir .
Hem cok kalay ve nefis .
Bayramlarda dahada güzel hafif bir tatli.
Ben bugün bayram icin bu tatlilari hazirladim .
Sabah kaffaltiya babamlara gideceyiz tatlilarimi onlara götüreceyim .
Daha nice bayramlar ,sevgiler,mutluluk,nese hepinizin olsun

Hazir baklava yufgasi 480 gram tam bir firin tepsisine denk geliyor

No comments:

Post a Comment