Sunday, May 17, 2009

mantar tatlisi,kereviz salatasi ,makarna salatasi

MANTAR TATLISI CEVIZLI LI FINDIKLI
malzeme

  • 3 yumurta
  • 1 fincan ilik süt
  • 1 fincan sivi yag
  • 1 tane maya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 vanilya sekeri
  • 4 kasik kokoo
  • 1 cay bardak ceviz cekilmis
  • 1 cay bardak findik cekilmis

    yapilisi
  • Hamuru ceviz,findik ve kakoo haric tüm malzemeleri katip iyicene yugur.
  • 4 parcaya böl pacanin birine ceviz ve findigi ekle ve iyice tekrar yugur
  • Sade hamurun birini ac
  • Kakoolu hamuru 3 böl bir parcasini elinizle upuzun yuvarlayin.
  • Sade actiginiz hamurun baslangicina koyup diyer uca dogru rulo yapin.
  • santim kalinli ginda kesip tepsiye siralayin.
  • Diyer kalan hamuruda ayni böyle devam .
  • Firina 170 derecede pisirin ve sogugunca serbetini üzerine dükün
  • Sünger gibi bir tatli arkadasim Meryem hazirladi ellerine saglik

serbeti icin

  • 3 su bardak su
  • 3 su bardak seker
  • yarim limon suyu

Yedi arkadas bugün günümüz vardi Cevriye ablam simit,pogca,katmer,hashasli pogca ve kiymali kayik pideler hazirlamis ellerine saglik.Ben kereviz salatasi ,belis tatlisini hazirladim. Diyer arkadas larimizda sarmalar salatalar tatlilar hazirlayip getirdiler hepsinin ellerine saglik. Ayda bir kerre bir arkadasimizda bulusuyoruz .Her birimiz bir seyler hazirlayip getiriyoruz.Gün sirasi olan arkadasimiza büyük zahmet olmasin diye .Böyle bir karar verdik.


KEREVIZ SALATASI

malzeme

  • 1 tane kereviz
  • 1 tane limon suyu
  • 2 dis sarimsak
  • 3 su bardak yogurt
  • 7 kasik mayonez
  • 1 su bardak cekilmis ceviz
  • 1 cay kasik nane
  • tuz
  • 5-6 yaprak maydanoz

    hazirlanisi
  • Kerevizler kabukları soyulur ve limon suyunun icine rendeledim.
  • Elimle kerevizleri limon a iyice yidirdim.
  • Kararmaması için hemen çırpılmış yoğurt ve mayonezle karıştırılır.
  • Sarimsagi rendeledim 4-5 yaprak maydanatuda dogradim cevizi naneyide ekleyip karistirin.
  • Üzerine ceyizler Afiyet bal seker olsun

    MAKARNA SALATASI

    malzeme

  • 3 su bardak makarna
  • yarim su bardak bezelye (konserve kullandim)
  • yarim su bardak misir(konserve kullandim)
  • 1 kilo yogurt
  • yarim su bardak mayonez
  • 1 dis sarimsak
  • tuz
  • dereotu
  • züzerinni turplan süsledim

yapilisi

  • Makarnayi haslayip soguk suya tut ve süzdür.
  • Yogurdu mayonezlen cirpin ve yikayip süzdürdügüm bezelye ve misiri da ekledim makarnayi tuzunu ve dere otunu da ilave edip karistirdim.üzerine turp larla süsledim
    afiyet olsun.



    Oglan kardesim icin kisir ,makarna salatasi ,patetes salatasi hazirladim bahcede arkadaslariyla gril edeceklermis afiyetler olsun.

No comments:

Post a Comment