Friday, May 8, 2009

soslu kek ,ekmekler.pilav

SOSLU KEK
malzeme
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardak seker
  • 1 su bardak siviyag
  • 1 su bardak süt
  • 1 su bardak nisasta
  • 1 su bardak un
  • 4 yemek kasik kakoo
  • yarim kabartma tazu
  • 1 tane vanilya sekeri
sosu
  • 1 yumurta
  • yarim caybardak sivi yag
  • yarim cay bardak süt
  • 1 yemek kasik seker
yapilisi
  • yumurta ve sekeri cirp.
  • diyer malzemeleride ila ve edip cirp.
  • ölcü icin
  • bardagim kücük boy tepsim uzun bor cam.
  • tepsiyi yagla unla cirp tiginiz malzemeyi kaliba dük .
  • firina 175 dereceye ver
  • sosu yumurtaylan ,sekeri ,yagi ve sütü cirp
  • kek firindan cikinca üzerine esit sarta dök
  • üzerine findik ,badem ,ceviz de deko re edebilir siniz ben sekercikler koydum kizimin okulu icin yaptim.Cocuklarin elleri batmasin diye kegit formlara kesip koydum


Beyaz ekmekciklerim
malzeme
  • 1 kilo bugday unnu
  • 1 adet maya
  • 1 tatli kasik tuz
  • 1 kasik margarin
  • süt aldigi kadar yumusak bir hamur
  • üzerine 1 tane yumurta
yapilisi
  • malzemeyi derin bir kaba al ve ilik süt yavas yavas ilave et bir taraftanda yugur .
  • yaklasik yarim saat üzeri kapali dinlendir.
  • bezeler yap üzerlerine yumurta ve susam
  • 170 dereca firinda pisir
    afiyetler olsun

  • BASMATI PIRINC PILAVI
    malzeme
    • 3 su bardak basmati pirinc
    • 3 su bardak su
    • 60 gram kadar tere yagi
    • 2 tatli kasik tuz
    yapilisi
    • Pirincler yikanir nisastasi arina na kadar ve süzülür
    • Tencereye tere yag koyup pirincleri de ilave ederiz.
    • Yavas yavas karis tiririz.
    • 3 -4 dakika tuzunu ve suyunu ilave ediniz.
    • Tencerenin altini en kisik ayara getiriniz
    • 4 dakika sonra tamemen altini papatiniz
    • Ben kaselerin tabanina tavuk eti dittim üzerine pilav ters kapadim tabaga
      afiyetler olsun

    No comments:

    Post a Comment