Tuesday, January 5, 2010

YILBASI HINDILERIMIZ

Yibasi icin Hindilerimiz
malzeme
  • 4 kilo hindi
  • 1/4 aycicek yagi
  • 3-4 tatli kasik tavuk baharati
  • kekik,sarimsak,nane
  • 2 tatli kasik bal
  • 2 tatli kasik seftali receli

hazirlanisi

  • Önce yagin icine malzemeleri katip iyice karistirin
  • Hindinin hertarafina sürüp firina verin yavas ateste arasira suyunu tepsiden üzerine kasikla dökün bu islemi hidi nar gibi oluncaya kadar yapin
  • Bu hindiyi arkadasim emine pisirdi alttaki hindiyi ben hazirladim

Hindi portakalli



Portakalli hindi

malzeme

  • 1 tane hindi
  • 1 tane portakal
  • tuz
  • 3 yemek kasik tereyagi
  • 1 tatli kasik kadar kirmizi pul biber
  • su 4 tatli kasik tuz ot

hazirlanisi

  • Tencereye su kaoyup tencereye vegate tozunu 3 yemek kasik yag i koyup kaynayinca hindiyi tencereye koyun yavas yavas haslayin.
  • Portakalin suyunu sikin
  • Hindi nin eti yumusayinca firin tepsisine alin
  • Tereyagi eritin kirmizi pul biberi ve portokalin suyunu Hindinin üzerine iyice sürün tepsiye dökülensuyunu sakin bosaltmayin.
  • firinda 170 derecede pisirin
  • Tepsinin kenarlarina patetesleri soyup koydunhindinin suyunda pistiler
  • Ben misafirlerime hazirladim yilbasi icin.
  • Suyuna hindininin nefis bir corca hazirladim
  • Normalde icinide doldururdum dolma cesitleri oldugu icin doldurmadim.Yukaridaki hindiyi emine arkadasim hazirladi.Bu yil basinda 4 tane hindimiz vardi birde pisecek hindi

No comments:

Post a Comment